Misverstand 1: “Een goede foto heeft geen bijschrift nodig”
Foto’s zijn onzichtbaar voor Google als er geen tekst bijstaat of er geen tags aan de foto zijn toegevoegd. Een goed bijschrift met achtergrondinformatie kan de interesse van je bezoekers verhogen en er zelfs voor zorgen dat je in Google wordt gevonden.
Misverstand 2: “Op de homepage moet ik mijn bedrijfspand laten zien”
Tenzij je pand te koop staat, zijn dit soort foto’s vaak niet interessant voor je bezoekers. Een pand heeft vaak zelfs een averechts effect, doordat het - onbedoeld ongetwijfeld – de illusie wekt dat jij hecht aan status; dat jij de kracht van je bedrijf afmeet aan de omvang van je pand. Kies je toch voor een foto van het pand, waar ook wel eens plausibele redenen voor zijn te vinden, zorg dan dat ook deze foto voldoet aan de eisen zoals eerder in dit hoofdstuk vermeld: maak een professionele indruk.
Misverstand 3: “Op je homepage heb je een flash intro”
Klopt, een flash intro was een tijdlang trendy. Maar … dat is ook al weer een hele tijd geleden. Niet alleen de technieken in webdesign zijn veranderd, ook de behoeften bij bezoekers en daarmee de eisen aan marketing. Bezoekers willen geen intro meer. Die willen direct naar de inhoud. Naar jou. Bovendien is een fotogallerie in flash onvindbaar voor Google. Nog een reden dus om die als ondernemer te vergeten